روستای ترکان (هرابرجان) | شهرستان خاتم | استان یزد

آخرین نظرات
  • ۱۰ فروردين ۹۴، ۲۰:۴۸ - s.s.y
    Badak nabod
يكشنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۰۱ ب.ظ

جلسه شورای روستای ترکان در 9 فروردین

امشب در مسجد روستای ترکان،جلسه ایی با حضور شورای روستای ترکان،دهیار روستای ترکان و اشخاص فرهنگی برگذار شد.



-در جلسه امشب برنامه هایی بیان شد که بطور خلاصه  بیان می شود:
-،برنامه های فرهنگی و هنری برای روز 12فروردین از جمله نصب چادر برای عرضه کتاب،برگذاری برنامه فرهنگی برای خردسالان و نوجوانان و مشاوره.

-حضور 40 نفر از مسئولین استان و شهرستان و گروهی بازدید کننده که بنام شهرستان شناسی حضور می یابند.

-پیگیری سنگ آب که مکانی تاریخی در نزدیکی روستای ترکان است،که در منطقه تاریخی،گورهایی وجود دارد، که گروهی آن ها را زردشتی و گروهی، آنها را از مذاهب گذشته بنام میترائیسم میدانند.در این منطقه لوح های سنگی،جواهرات،شی های قیمتی دیگر وجود دارد.اما بگفته مردم محلی و مسئولین روستا ، توسط عده ایی اشیا تاریخی بفروش رسیده یا در منازل خود نگهداری می کنند.در این جلسه قرار شد با مسئول میراث فرهنگی شهرستان هماهنگی شود تا به ثبت برسد.

اما قابل ذکر است در اطراف روستا مناطق تاریخی دیگری وجود دارد که پیگیری مسئولین روستا را می طلبد ، تا این مناطق به ثبت یا اشیا موجود در منطقه تحت محافظت میراث فرهنگی قراگیرد.

در این جلسه اشاره ای هم به فعالیت مسئولین روستا برای روز 12 فرودین شد،ازجمله شن ریزی راه بین روستا منطقه14معصوم،مسطح کردن راه قسمت بالایی 14 معصوم

نظرات (۱)

Badak nabod

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی